.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با نگاهی به نیمه پر لیوان ؛
چالش های « استان مازندران » در مدیریت کروناویروس
شمال نیوز : استان مازندران یکی از مناطقی است که به دلیل ویژگیهای خاص به ویژه جاذبه های گردشگری در تمام طول سال میزبان میلیونها مسافر و گردشگر و مهمانانی است که در کمترین زمان ممکن برای گذران اوقات فراغت خود را به این استان می رسانند .....

شمال نیوز - کوروش غفاری چراتی/ روزنامه نگار : بی تردید یکی از چالش های مهم حوزه سلامت که امروزه به مثابه تهدیدی هولناک زندگی و حیات شهروندان را در دهکده جهانی به مخاطره انداخته است ،اپیدمی ویروس کرونا می باشد. بیماری کرونا که از شهر ووهان چین تکثیرغیرقابل باور خود را آغاز کرد، به سرعت مرزهای جغرافیایی را درنوردید و همه جوامع انسانی را آماج خسارات جانی و مالی بی سابقه ای نمود که در چند قرن اخیر شاید مسبوق به سابقه نبوده است.

 

صرف نظر از علت ماهوی و روند گسترش شتابناک ویروس کرونا در جهان که بسیاری از متخصصان آنرا جدالی بیولوژیک  میان قدرتهای بزرگ می دانند اما آنچه مسلم است تدابیر کشورها و دولتها در مهار این ویروس سرکش، متنوع و مبتنی بر ویژگیهای ملی و منطقه ای است.

 

استان مازندران یکی از مناطقی است که به دلیل ویژگیهای خاص به ویژه جاذبه های گردشگری در تمام طول سال میزبان میلیونها مسافر و گردشگر و مهمانانی است که در کمترین زمان ممکن برای گذران اوقات فراغت  خود را به این استان می رسانند .

 

از سویی دیگر همه ساله درایام نوروز استان مازندران مقام نخست گردشگرپذیری کشور را به خود اختصاص می دهد و بسیاری از مسافرین مازندران در این استان دارای خانه های دوم هستند.راههای مواصلاتی متعدد با پایتخت یکی دیگر از ویژگیهای مازندران در میزبانی از حجم انبوهی از گردشگران در طول هفته است که اینک به چالشی در مهار بحران کرونا تبدیل شده است.

 

نگاهی به وضعیت فوق به خودی خود نشان دهنده عمق چالشهای مدیریتی بحران کرونا در استان مازندران است.همچنین تعطیلی طولانی ناشی از ویروس کرونا به عنوان تدبیر اصلی مسئولان در مهار این ویروس سرکش و سریع الانتشار و سرازیر شدن شمار کثیری از شهروندان مناطق مختلف کشور که بسیاری از آنها کانون بحران کرونا به شمار می روند از جمله مسائلی است که مدیریت بحران کرونا را در مازندران با چالش های زیادی مواجه کرده است.

 

افزون بر این ، محدودیت زیرساختهای بهداشت و درمان استان مازندران حقیقت غیرقابل انکار چالش مزبور است که ارائه خدمات درمانی لازم به مسافرین و گردشگرانی که هم خودشان بیمار هستند و هم شمار کثیری از ساکنان بومی استان را کرونایی کرده اند، جنبه های پیدا و پنهان مدیریت کرونا در استان مازندران است که استاندار به عنوان نماینده عالی دولت و مسئول نخست مدیریت بحران مزبور ملزم به مدیریت آن است.

 

بی تردید فشارهایی که این روزها با گسترش دامنه بحران کرونا بر مدیران استانی بویژه استاندار مازندران تحمیل میگردد بسیار سنگین و طاقت فرساست. جنبه های دیگر این فشارها را باید در کمبود ملزومات بهداشتی نظیر ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده جستجو کرد که بخش مهمی از آن ریشه در تحریمهای ظالمانه و بخش دیگری از آن ریشه در سوداگری شماری از فرصت طلبان دانست که با احتکار و گرانفروشی در صدد پرکردن جیبهای خود هستند.

 

همانگونه که مشاهده می شود مجموع چالش های فوق در کناراندوه بی پایان تلفات جانی شمار زیادی ازمردم که بصورت روزانه جان خود را ازدست می دهند و شماری دیگر که به این ویروس مرگبار مبتلا می شوند ،تا چه میزان بردامنه فشارهای موجود می افزاید و مدیریت بحران را با چالش های ناخواسته مواجه می کند که درک ابعاد آن برای بسیاری از شهروندان غیرممکن است.

 

با این وجود، تلاشهای شبانه روزی و متعهدانه احمد حسین زادگان به عنوان استاندار مازندران که علیرغم مشکلات عدیده مالی و اعتباری به مدیریت بحران کرونا مشغول است شایسته تقدیر و سزاوار تحسین است.

 

بی تردید هیچ اولویتی امروزه مهمتر و ارجح تر از مدیریت و مهار ویروس کرونا در دستور کار استاندار مازندران نیست وقطعا هیچکس به اندازه او متاثر ازفشار بحران کرونا در مازندران نیست.

 

در چنین شرایطی و با وجود انتقاداتی که بر فرایند مدیریت کرونا در کشور وجود دارد ، شایسته است نیمه پرلیوان را نیز ببینیم و به عنوان شهروندان فهیم وقدرشناس ، مراتب تشویق و سپاس خود را از همه دست اندرکاران مدیریت بحران کرونا ، از کادر متعهد بهداشت و درمان استان گرفته تا استاندار خستگی ناپذیر اعلام نماییم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.